2025-01-28 08:39:08 U svijetu bajki Istraživali smo U svijetu bajki....
Razvoj bajke Bajka je kao književna vrsta oduvijek privlačila raznolike generacije. Djeca je rado prihvaćaju, odrasli je se rado prisjećaju. Prvotne bajke bila su dosta različite od varijanti koje danas imamo u rukama – krvoločna tematika, nesretni završetci – nisu ono što danas povezujemo uz ovu književnu vrstu. Naposljetku se bajka razvila u osobitu književnu vrstu u kojoj se čudesno i nadnaravno isprepliću sa zbiljskim, a nestvarni likovi i sretni završetci u kojima dobro pobjeđuje zlo postavili su pravi mamac za široku dječju publiku željnu mašte i fantazije jer, iako svatko zna da su „bajke ono zašto tko zna da se ne može ostvariti ili da nije istina“, ipak svi volimo vjerovati u istinitost bajki.
Obljetnice u 2025. Neki od najpoznatijih pisaca bajki u svijetu su Hans Christian Andersen, Jacob i Wilhelm Grimm i Oscar Wilde, a ove godine obilježavaju se značajne obljetnice njihova rođenja. Kroz 2025. obilježavamo tako 240 godina od rođenja J. Grimma, 220 godina od rođenja H. C. Andersena i 170 godina od rođenja O. Wildea. Upravo zato su učiteljice Hrvatskoga jezika Tamara Smokrović, Jelena Klarić i Ivana Rabadan-Zekić s učenicima svojih razrednih odjeljenja provele projekt pod nazivom U svijetu bajki kako bi s učenicima obilježile ove značajne obljetnice.
Učeničke aktivnosti Učenici su samostalno istraživali o životu i djelu ovih pisaca te rezultate svojih istraživanja prezentirali u obliku plakata, stvaralački se izražavali crtajući stripove na temu pročitanih bajki, osmišljavali svoje naslovnice pročitanih djela, izrađivali straničnike, napravili vlastitu digitalnu slikovnicu te sudjelovali u radionici kreativnog pisanja pod nazivom „Kako napisati bajku“.
Ishodi projekta Ishodi ovog projekta u prvom redu su razvijanje ljubavi prema priči i bajci uopće, ali i razvijanje samostalnosti u radu te suradnji s drugim učenicima. Kroz projektnu nastavu ostvarile su se višestruke dobrobiti za učenike jer je pogodna za poticanje iskustvenog učenja, učenje kroz istraživanje i otkrivanje, razvijanje kognitivnih vještina, povećane razina odgovornosti i motivacije kod učenika, a ne treba zaboraviti ni činjenicu da suradničke aktivnosti omogućuju bolji uvid u tijek aktivnosti učenja jer učenici prate rad svojih kolega i zajednički slijede i raspravljaju o postupcima i strategijama. Kako su i što učenici radili, pogledajte u fotografijama na poveznici https://albumizr.com/a/LodG i na linkovima sa slikovnicama. Slikovnica Sretni princ: https://read.bookcreator.com/nbPg5XxI9ER6MSEakRdz80RiPCp1/P-K6jVERRvi7DauFhCG2vg Slikovnica Slavuj i ruža: http://https://read.bookcreator.com/nbPg5XxI9ER6MSEakRdz80RiPCp1/TFWaNMngRYOc_bCx4Z_0ew Ivana Rabadan-Zekić |
Osnovna škola "Knez Trpimir" Kaštel Gomilica |