DANI MEDIJSKE PISMENOSTI
Autor: Marina Nikolić, 20. 4. 2021.
U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku i pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture i medija od 19. do 25. travnja 2021. održavaju se 4. Dani medijske pismenosti. O MEDIJSKOJ PISMENOSTI I PISMENOSTI OPĆENITO
Cilj projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djeci i mladima, prilike za učenje o medijima te pružiti podršku učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.
I naša škola se uključila u provedbu Dana medijske pismenosti.
Filmski natječaj raspisan u sklopu Dana medijske pismenosti sam vam već stavila u Teams pa ako je netko zainteresiran, može se prijaviti.
U prilog ću vam staviti i nekoliko brošura sa zanimljivostima pa ih možete pročitati.
Pripremila sam i anonimnu anketu o korištenju društvenih mreža koju bih vas molila da ispunite pa da vidimo kakvo je stanje u našoj školi.
Anketa se nalazi u svakoj vašoj učionici u teamsu.
Dijelim i nekoliko linkova sa zanimljivim tekstovima pa pročitajte:
https://www.medijskapismenost.hr/savjeti-djeci-i-mladima-za-odvikavanje-od-ekrana/
https://www.medijskapismenost.hr/mobiteli-ozbiljno-ugrozavaju-san-djece-i-roditelja/
Živimo u vremenu konstantnih promjena i velikih napredaka. Tehnološki napredak sve je očitiji i ima veoma snažan utjecaj na razvoj društva, ali i samog čovjeka i to odmah od rođenja. Današnja djeca rastu i odgajaju se u takvom tehnološkom okruženju da već od malih nogu, čim progovore i prohodaju, koriste računala i Internet. Oni s Internetom žive, a i dio njihova života odvija se on-line. Sposobnost djece za razumijevanje i vješto korištenje računala, a i Interneta, često je mnogo bolja nego sposobnost njihovih roditelja. Razlozi zbog kojih djeca koriste tehnologiju su komuniciranje, zabava i edukacija, a najčešće upravo tim redoslijedom važnosti.
Internet je javno dostupni resurs koje nam omogućava komunikaciju, edukaciju i zabavu u isto vrijeme, ali krije i brojne opasnosti kojima su izloženi svi korisnici. Kao i sve zajednice, Internet ima svoja sigurna i opasna mjesta te se u virtualnom svijetu, baš kao i u stvarnom, mogu naći i dobri i loši ljudi.
Danas, u 21. stoljeću, svakom čovjeku potrebno je, između ostaloga, biti pismen i informacijski, informatički, digitalno, medijski i kritički kako bi se moglo biti ukorak sa zahtjevima koje život i svijet stavljaju pred nas.
Novi mediji i tehnologije u današnje vrijeme predstavljaju neizostavno pomagalo u prijenosu i posredovanju informacija te određuju standarde pismenosti, a i mijenjaju čitateljske interese i navike. Danas se uči uz pomoć raznih medija i nove informacijske tehnologije koja omogućuje slobodan pristup informacijama bilo gdje i bilo kada već od rane dobi, kada dijete krene tražiti informacije. Od tada kreće i naše cjeloživotno učenje.
Većina autora koja je govorila o pismenosti definira osnovnu pismenost kao jednostavnu sposobnost čitanja i pisanja. Na pojam pismenosti u 21. stoljeću utjecali su različiti izvori informacija i različiti mediji na kojima se informacije nalaze. Društvo 21. stoljeća je informacijsko društvo i informacijska pismenost smatra se osnovom za razvoj suvremenog društva znanja. Osim informacijske pismenosti, za suvremen život potrebne su i informatička ili računalna pismenost, medijska, kritička i digitalna pismenost.
Definicija informacijske pismenosti prema Američkom knjižničarskom društvu jest „sposobnost prepoznavanja, pronalaženja, vrednovanja i korištenja potrebne informacije. [...] Jednostavnije rečeno, informacijski pismene osobe znaju kako učiti jer znaju kako je znanje organizirano.
Da bi se mogli služiti računalom moramo biti informatički pismeni. Računalna ili informatička pismenost podrazumijeva znanja i vještine koje su potrebne za razumijevanje informacijske i komunikacijske tehnologije, a uključuju i hardver i softver, lokalne mreže i Internet.
Informatička pismenost često se izjednačava s informacijskom pismenošću, međutim to su dva različita pojma. Informacijska pismenost odnosi se na sposobnost pronalaženja i korištenja informacija, a informatička pismenost općenita je sposobnost rada na računalu. Da bi osoba bila informacijski pismena, mora biti i informatički pismena, ali ne i obrnuto.
Medijska pismenost obuhvaća dvije razine: refleksivnu, koja omogućuje razmišljanje o medijskim sadržajima i oblicima i produktivnu, koja omogućuje ˝čitanje˝ i ˝pisanje˝ tako da i sami učenici sudjeluju u medijskoj proizvodnji.
Predmet proučavanja medijske pismenosti su potencijalno štetni medijski sadržaji, medijske navike djece i odraslih, medijski žanrovi, regulacija i samoregulacija (konvencije, nacionalni zakoni i etički kodeksi novinara i oglašivača) te nove tehnologije i sukladno tomu novi medijski načini izražavanja.
Digitalna pismenost podrazumijeva sposobnost čitanja i razumijevanja hiperteksta, multimedijskih tekstova, oznaka slika, zvukova te poznavanje načina na koji funkcionira Internet.
Kritička je pismenost sposobnost tumačenja i kritičkog vrednovanja informacija pronađenih na Internetu te kritičke procjene pouzdanosti izvora na kojem je ta informacija pronađena.
DMP2021-infografika.pdf (272.34 KB)
Kako-prepoznati-senzacionalizam-u-medijima.pdf (2.10 MB)
Mediji-i-nasi-ucitelji.pdf (1.57 MB)
sigurnost-djece-na-internetu-2018-v2.pdf (23.79 MB)
ORGANIZIRANI PRIJEVOZ
POLASCI AUTOBUSA
7:30 K. Gomilica – škola
7:45 K. Gomilica -škola
7.:30 K. Kambelovac – škola
11:10 K. Gomilica – škola
11:20 K. Kambelovac - škola
11:40 škola – K. Gomilica
11:40 škola – K.Kambelovac
12:30 škola – K. Gomilica
12:30 škola – K.Kambelovac
13:15 škola – K. Gomilica
13:15 škola – K.Kambelovac
13:30 K.Gomilica - škola
13:30 K.Kambelovac – škola
14:20 K. Gomilica – škola
14:10 K. Kambelovac – škola
14:45 škola – K. Gomilica
14:45 škola – K. Kambelovac
18:30 škola – K. Gomilica
18:30 škola – K. Kambelovac
19:15 škola – K. Gomilica
19:15 škola – K. Kambelovac
*Novo stajalište školskog autobusa je s istočne strane škole, preko puta ambulante.
PRIJEPODNE - PRVO ZVONO u 7:55
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
VELIKI ODMOR - 9:35 – 9.50
3. 9:55-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:05
POSLIJEPODNE - PRVO ZVONO u 13:55
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
VELIKI ODMOR - 16:25-16:40
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:05
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |